Közösség

Osztályszövetség

Belépés



Fotó galéria

Hírdetések



 

Sudár Regatta Facebook

Sudár Regatta Osztályszövetség
Rendkívüli osztálygyűlés PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. május 24. csütörtök, 06:33

Meghivó

Szeretettel meghívunk minden Sudarast 2018.06.30-án szombaton 18 órakor, Csopakon a Kereked Vitorlás Klub teraszán tartandó rendkívüli gyűlésünkre.

Napirend:
- árboc felmérési jelek 
- egyebek

Felhívjuk minden Sudaras figyelmét, hogy hajójának szavazati jogát csak akkor gyakorolhatja, ha a 2018.évi regisztrációs díjat már befizette vagy a helyszínen befizeti.

Várunk minden Sudarast!!!
Gaszton
Gé. HUN 155

 
Met kupa PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. május 22. kedd, 19:02
Közeledik a földvári MET Kupa.(2018.06.2-3., 5 futamos pályaverseny) A szervezők hasonló színvonalat ígérnek, mint amilyen tavaly volt, de pénzdíj nélkül. Ahhoz, hogy élvezhető versenyt vívjunk 5-6 Sudár indulása lenne kíánatos. Várom jelentkezéseteket hétfő estig (2018.05.28.)
Jó szelet!
Gaszton
 
Tracking a Pünkösdi Regattan PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. május 17. csütörtök, 13:04

A hétvégén megrendezésre kerülő Pünkösdi Regattán lehetőség van minden résztvevő számára trackingelni külső GPS eszköz nélkül.

A versenyzőknek nincs más teendőjük, mint okos telefonra a KWINDOO Tracking alkalmazást letölteni és hajónként egy tracking elindításával követhető lesz a versenyben az adott hajó.
Ingyenes Tracking App Versenyzőknek:
iOS: kwindoo.com/track-iphone
Android: kwindoo.com/track-android
A nézők a Kwindoo.com oldalon a Live Events listában a Pünkösdi Regattára kattintva vagy közvetlenül az alábbi linken tudják élőben követni a versenyt:
A verseny végén minden vitorlázó visszanézheti az applikációban a saját trackingjét. A megtett hőtérképes útvonalát, a maximális és átlag sebességét, valamint, hogy mennyi idő alatt teljesítette a versenyt.
A Pünkösdi Regatta mindhárom versenynapján indítható a tracking a rajt előtt. Ide kapcsolódó cikkünk az alábbi linken olvasható:
 
Árbóc trimmelés PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. május 12. szombat, 18:01

Sziasztok!

Korábbi hozzászólásom óta többen rákérdeztek az árboc beállításra, ezért néhány sorban összefoglalom a technikai alapokat és a pontos beállítás feltételeit, mert lényegében erről szól a Fritz H-Boot Trim kézikönyv:
- állítsd be az árboc hátradőlését a vorstaggal, kb. 5-7 fokra, a vorstag alsó bekötési pontjánál és/vagy a felső bekötési pontnál is szükséged lehet  furatozott lemezpárra,
- állítsd be milliméter pontosan az árboc szimmetriáját a külső vantnikkal,
- állítsd be az árboc szimmetriáját a belső vantnikkal is, az esetleges S görbületet a nút egyenességén szemmel láthatod,
- állítsd be a vantnik feszességét a táblázatod szerinti szélerőre, rögzítsd fejben vagy írásban az utolsó állást, hogy ahhoz képest változtatni tudjál, használj Loos Tension PT-2M mérőt,
- alakítsd át az achter feszítését oly módon, hogy a mancsaft is kezelni tudja, a kormányosnak ne kelljen verseny közben hátra fordulnia,
- készíts jól látható színes jelöléseket az achter kötelére a különféle szélerőkhöz,
- célszerű ha a genua kocsi a sínen fokozatmentesen állítható, itt jelzéseket lehet elhelyezni melyik beállítással érted el a legkedvezőbb élességet és a gyorsaságot, később következetesen használd a jelöléseket.

Ha mindez kész akkor el kell dönteni, hogy:

1. nagyobb versenyeken - futamonként - a várható szélerőhöz állítod be az árbocon a vantni feszességeket,
2. vagy egy erősebb beállítással vitorlázol az egész versenyen, felkészülve az esetleges szélsőséges szélerőkre.
Vantni átállítása közben ügyelj arra, hogy annak drótkötele ne tekeredjen és a befejezéskor a kontranyát újra megszorítsd, az a legjobb és a legbiztonságosabb ha magad végzed el feladatot!
Jó ha minden nagyobb verseny után a beállításokat, a szélerőket, a körülményeket írásban, táblázatosan is rögzíted, később könnyen visszakereshető majd a legjobb verzió.
Előnyös ha a hagyományos vantni feszítőket lecseréled Ronstan RF1573 vagy hasonló típusú skálázott, kézzel, szerszám nélkül is használható feszítőre. Ez nem egy olcsó megoldás, az átépítést is egy erre alkalmas szerszámmal rendelkező, gyakorlott szervizessel kell elvégeztetni, mert az új szerelvényt tökéletesen rá kell préselni a drótkötélre, szükséged lesz itt is furatozott lemezpárra. A Ronstan alkatrészek egyik beszerzési lehetősége a Jóhajónál van.
Ha mindezekkel készen vagy jöhet még a futókötélzet következetes cseréje a dyneema maggal, poliészter külsővel ellátott típusúakra és akkor már csak sokat kell a vízen lenni, versenyezni!

Megjegyzés:
az itt és a későbbiekben olvasható beállítási értékek csak irányadóak, nem helyettesítik a versenyzés során szerzett tapasztalatokat!
Fontos, hogy laza, beállítatlan árboccal soha ne menj ki a nyílt vízre!
Natta Antal/Sentosa
 
Szezonnyitó Kenese PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. május 07. hétfő, 13:09

"A kenesei OD versenyre végül is összejött 7 Sudár. Gyönyörű időben és szép szélben levitorláztuk a 6 kiírt futamot és 1 utólag érvénytelenítettet is.

Köszönöm mindenkinek aki ott volt, akik nem jöttek el azok sajnálhatják.

Gratulálok a győzteseknek (1. Öreg, 2. Kiskovács).

Külön köszönöm Kiskovácsnak és Pontillának, hogy a  2017. évi  OD összetett eredmény díjkiosztóján résztvettek."

Gaszton

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

3. oldal / 22

Sudárregatta.hu 2011