Közösség

Osztályszövetség

Belépés



Fotó galéria

Hírdetések



 

Sudár Regatta Facebook

Sudár Regatta Osztályszövetség
A Fórum javítva PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Admin   
2011. szeptember 03. szombat, 09:09

A héten jelentkezett fórum hibát, ha kicsit elcsúszva is, de sikerült javítani. Jó fórumozást mindenkinek...!

 
A Style Jacht Kft. által felajánlott Vogelmaier vitorla sorsolása PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2011. július 24. vasárnap, 19:43

Örömmel értesítelek benneteket, hogy a Vogelmaier vitorla garnitúra, amit a Style Jacht Kft. ajánlott fel a Sudár Regatta osztályban versenyzők számára rövidesen gazdára talál. Lezárult az utolsó olyan verseny is, amivel a vitorlagarnitúra sorsolásra úgynevezett zsetont lehetett szerezni a hajó részére. Most mindenkinek a zsetonjai bekerülnek majd egy kalapba és onnan lesz kihúzva az egyetlen nyertes, aki hazaviheti a vadonatúj garnitúra verseny vitorláját.

Aki a mellékelt listában látja magát, de még nem regisztrált a Style Jacht Kft. honlapján a hajó rajtszámával és adataival, az sürgősen tegye meg, mert ez az alapja a Sudár Regatta hajóosztály versenyzői számára a sorsoláson való részvételnek.

 

 
Hajófelmérés PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2011. július 04. hétfő, 20:52

A Magyar Bajnokságon való indulás és a versenyzés előfeltétele a felmért vitorlák és hajó. A felméréseket mindenki időben végeztesse el az osztály felmérőjével, mert az utolsó pillanatban a kapkodás nélküli nyugodt felkészülés megfizethetetlen.

Osztályfelmérő:
Toronyi Bence
Telefon: 06 20 913 86 28

 
Osztálytörténet: Sudár 3. rész - Európa vizein PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Fényes   
2011. május 23. hétfő, 10:12

A Sudár Regattánk az újkori magyar versenyvitorlázás egyik meghatározó osztályának a történe­te nem csak a Balatonon íródott, íródik. Ez a típus ismertté vált Európa számos taván és sok he­lyen osztállyá is szerveződött. Az alábbiakban röviden megismerkedhetnek a Sudarak európai tör­ténetével és egyben le is zárul az osztály történetét bemutató sorozatunk. Ne feledjék június 11-én és 12-én Sudár fesztivál a Fűzfő Marinában! Akkor ünnepli az osztály huszadik születés napját. Előre láthatóan több mint száz sudár vesz részt a rendezvényen.

- Még mielőtt nekrológ jellegűvé válna a Sudár vitorlások története, beszéljünk a típus jelenéről, és arról a tényről, hogy a Sudár Regatta az egyetlen magyar sport-hajó, mely külföldön bejegyzett osztályhajó, és aligha látok esélyt arra, hogy ez a közeljövőben más típussal is előfordulhatna.

Itt rögtön meg kell hogy cáfoljalak, mert Svájcban jelenleg folyik a Scholtz 22 osztály bejegyzése - mondja Imre.

De ne térjünk el a tárgytól. Hogy is van a történet a német Sudár osztályról? Ezt Helmut Grieshammer, a Német Sudár Osztályszövetség elnöke mondja el:

1992-ben csodálatos heteket töltöttem a Balatonon. Akkoriban saját vitorlás hajóról álmodtam, és egyszer csak megjelent két gyönyörű hajó a tihanyi kikötőben. Igen! Ez kell nekem! - gondoltam. Aztán letelt a szabadság, és jöttek a dolgos hétköznapok. Gyűlt a pénz az álomhajóra. Már-már elfelejtettem a tihanyi vitorlásokat, de akkor megláttam egy hirdetést: „Segelsport Wiesner, Sudár Regatta..." A döntés hamar megszületett, és 1995-ben a „Pusta Blumen" boldog tulajdonosa lettem.

Még abban az évben három Sudár érkezett az Altmühl-See-re. a H-boot tulajdonosok bánatára. A Sudár gyors volt, stabil és biztonságos. Miután a német szaksajtó is pozitívan értékelte, a hajó megjelent az Ammer-tavon. a Chimsee-n, a Großer Brombachsee-n, a Boden-tavon, Frielendorf és Berlin környéki tavakon, valamint a Keleti-tengeren is.

2000. április 15-én nyolc lelkes Brom-bachsee-i tulajdonos megalakította az osztályt, mely 2001. január 1 -tői VR1495 számmal lett bejegyezve a Német Osztályok Szövetségébe. Ma közel negyven Sudár Regatta fut német vizeken.


Érdekes történet. De folytassuk megint Imrével: - Milyen a típus jelene olyan időkben, amikor tudvalevő, hogy különösen a kisebb kategóriájú hajókra - itthon és külföldön egyaránt - csökkent a kereslet?
- Mondhatnék konkrét számokat is, de inkább próbáljuk kitapogatni a trendeket. Kétségtelen a visszaesés, de úgy látom, a Sudár a nagy túlélők egyike lehet. Érdekes módon tavaly több verseny célra épített hajót rendeltek itthon, Németországba viszont túra változatokat. Újdonság, hogy Hollandiából érkezett megrendelés beépített motoros, tíkdec- kes változatra. Úgy gondolom, a piacra (is) leginkább a hullámzás jellemző.
Hadd idézzem, új északnémet képviselőm mire alapozza stratégiai elképzelését. Mint mondta, ő sikeres egy bizonyos amerikai gyártmányú, hasonló méretű, népes osztályhajó forgalmazásában (márkát az illendőség kedvéért nem említenék), de ügyfelei egy része visszautasítja a gyengébb kivitelt, a magasabb árat és a kevésbé esztétikus formát. Ez a közönség az, aki Sudvitorlást vásárol.
És még valami: a tartósan minőségi, ma már klasszikusnak számító „rokonok" (H-boot, International 806, Skandináv Folkeboot) is jól tartják magukat a szűkülő piacon.

- Térjünk vissza sorozatunk elejére. Mondj néhány szót a Sudár Fesztiválról.
- Még szárad a tinta a versenykiíráson, mert a program a verseny köré épül. Úgy találtuk ki, hogy mindhárom Sudár - a Komfort, a Sport és a Regatta - versenyezhessen, akkor is, ha nincs naprakész versenyfelszerelése. Mindkét napon lesz túrafutam, melynek pályakijelölése az időjárástól függ. Természetesen a közös buli sem maradhat el. Másnap jön egy kellemes túrafutam levezetésnek, utána eredményhirdetés, értékes díjakkal.

- Kik támogatják a rendezvényt?
- Több ismert céggel is tárgyalunk. Az biztos, hogy a Fűzfő Marina a hely biztosításával a fesztivál egyik fő támogatója lesz. Természetesen az a legfontosabb, hogy minél több résztvevő legyen. Ezért fel akarjuk kutatni a többször gazdát cserélt hajók új tulajdonosait, s ebben a Hajó Magazin is segítségünkre lehet.
Várjuk tehát minden kedves hajótulajdonos jelentkezését a (88) 460 574-es faxon, vagy az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címen, amennyiben az általa használt hajótípus neve Sudárral kezdődik.

És a zárszó?
Tartsuk meg és becsüljük meg értékeinket, amiért megdolgoztunk (a Sudár esetében ez még lehetséges), és ami megadatott: szeressük jobban a Balatont. Vegyünk példát a német sportbarátokról, akik százszor kisebb tavakat is jobban megbecsülnek. Nem ürült ki például a Boden-tó sem, pedig onnan már harminc éve vezet autópálya az Adriára.


Fényes

 
Osztálytörténet: Sudár 2. rész - Sudár Sport kontra Sudár Regatta PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Litkey Farkas   
2011. május 19. csütörtök, 12:09

-    Imre, mi késztetett a konstrukció és koncepció továbbfejlesztésére, megváltoztatására?
-    1983-84-ben már belsőépítő iparművészként dolgoztam, de rengeteg munkám feküdt a hajóépítésben ahhoz, hogy veszni hagyjam. Mivel a Sudár Komfort túlzottan „individuális" volt, kevesek ízlését és vitorlázási igényeit elégítette ki, csábított barátaim elképzelése, hogy építsünk egy modernebb, sportosabb balatoni változatot is, melyet érdemes sorozatban gyártani. A megoldás kézenfekvő volt. A Komfort héját körülbelül 25 centiméterrel alacsonyabbra vágtuk, tükrét előredöntöttük és nem hátra, ezenkívül építettünk hozzá egy szép vonalú, sportos fedélzetet. A hajó Sudár III. néven futott, később Numero Uno névre keresztelték, szépen felújítva ma is ékessége a tihanyi MÁK kikötőnek. Bombasiker volt! 1985-ben, az első évben tizennégy hajó épült az akkoriban divatos önépítős konstrukcióban. Ekkor vált a Sudár típusnévvé, Sudár Sportként bejegyezve. A Sudár Sport 1988-ban már önálló osztályban versenyzett, mivel sok olyan versenyző választotta „levezetésnek" a típust, aki már „kiöregedett" a kishajós osztályokból. Csillag Kati, Pfe- ningberger, Galgóczi és mások. Érdekesség, hogy sok „örök sudaras" az első szériából jutott hajóhoz, így Koncz Péter, Szenczi Ottó, Bárdossy Szabolcs és Nagy Tibor is. A megalakult osztályon látszott, hogy a hajó ki fog kerülni az önépítés kereteiből. Még egy érdekesség: a Sudár nemcsak a hajózásra, hanem a hajóépítésre is nagy hatással volt hazánkban. Dobó (Navalia), Soponyai (Nautic) és Sulkovszky (Enter) is önépítős Sudárral „zúgott bele" a szakmába.

-    Milyen lehetőségek voltak a 80-as évek közepén az üzemi gyártásra?
-    Változóak. Mivel az akkor még monopolhelyzetben lévő MHD balatonfüredi gyáregysége elég kurtán elutasította együttműködési ajánlatomat, az akkor legnagyobb magyar műanyag-feldolgozó üzemhez, az Argoplasthoz fordultam, akik aztán hozzávetőlegesen ötvenöt hajót gyártottak le. Az osztály szépen fejlődött, egyre többen versenyeztek, de túrázásra is sokan vásároltak hajókat.

-    Mi volt az oka az újabb váltásnak, hogyan született a Sudár Regatta?
-    Ha túlozni akarnék, azt mondanám, hogy elegem volt az iparművészeti munkából, és kitört belőlem a hajóépítő, de ez így csak félig igaz. A rendszerváltózás előszeleként érkező események bizonytalanná tették addigi fő megélhetésemet, így visszatértem eredeti szakmámhoz, a hajóépítéshez. Szívesen tettem meg ezt a lépést, mert mind önkifejezés, mind megélhetés szempontjából jobbnak tűnt. Még egy oka volt, az önépítésből átalakult CASCO-építés (üres héj gyártása, értékesítése) továbbra sem tette lehetővé igazán egységes hajók építését.

-    Hogyan sikerült a váltás?
-    Túl jól. Az első teljesen általam szériában épített Sudarak kiütötték a „vegyes építésű" hajókat. Természetesen ez nemcsák a hajó minőségi kivitelezésnek és a minimális, osztályelőíráson belüli változtatásnak, hanem a kiváló kormányosoknak - mint Csikós János és Tuss Miklós — is köszönhető volt. Tehát kitört a botrány: kizártak a saját osztályomból! Az eset mintha a mai politikát idézné.

-    Hogyan élted meg a kizárást?
-    Szerencsésen, annak köszönhetően, hogy egyre több „menő" vásárolt vagy kormányzott Sudarakat, például Fináczy, Székely Tonyó, Gömbös és mások. így a botrányt követő évben Sudár Regatta néven újabb osztály született.

-    Mit tartasz a legfontosabbnak a Su- dár-projektben?
-    A közelséget az emberekhez, a vízhez és a természethez, az elérhető szolid eleganciát, finomságot, biztonságot, sportosságot, egyéniséget egy darab műanyagban. Mindez az összetartozást szimbolizálja, sok mindent, amiért érdemes dolgozni. És amikor egy szalagversenyen minden tizedik hajó Sudár, és egy sem adja föl!

 
<< Első < Előző 21 22 Következő > Utolsó >>

21. oldal / 22

Sudárregatta.hu 2011