Közösség

Osztályszövetség

Belépés



Fotó galéria

Hírdetések



 

Sudár Regatta Facebook

Sudár Regatta Osztályszövetség
Szezonnyitó OD verseny Kenesén PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. április 26. csütörtök, 07:15

Jövő hét végén kezdődik a 2018.- évi versenyszezon!

Az első versenyre, a Kenesei Szezonnyitóra 2018.05.05-06-án Kenesén kerül sor. Ez az OD pályaverseny egyben a 2018. évi OD versenyek első fordulója.

Januári gyűlésünkön erre a versenyre a következők jelentkeztek: Száz x Szép, Vigasz, Főszél, Öreg, Köszönjük Emese, Nagyon Sudár, Blue Jay és Gé.

Jelentkezett a versenyre még az Admirális is, de sajnos a hajót időközben eladták és az új tulajdonos a hajót nem versenyzésre vette.

A verseny keretében szombat esti vacsorán kerül sor a 2017 évi összetett OD Kupa díjkiosztójára. Emlékeztetőül dobogósaink: Kiskovács, Gé. Pontilla

A dobogósok megjelenése elvárt.

A versenyen résztvevők végleges számát 2018.04.30-ig kell megadni a rendezőknek.

Kérem, hogy segítsetek ebben.

Gé. Gaszton 30-280-3654

 

 
Árboc felmérési jelek! PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. április 23. hétfő, 20:52

Tisztelt Sudarasok!

Sziasztok!

E hónap elején írtam arról, hogy az árboc felső felmérési jelemet 255 mm-rel lejjebb kell hoznom. Az új felmérési jelet felfestettem és szombaton már úgy próbáltuk ki a hajót, hogy a nagyvitorlát az új felső felmérési jelre húztuk. Rögtön kiderült, hogy a tavaly készült nagyvitorlám teljesen belóg a cockpitba. Nem csak a kilátást korlátozza, hanem szinte lehetetlenné tesz a fordulást is.

Ezután számomra egyértelművé vált ha használni akarom az új nagyvitorlámat, akkor az osztályelőírás keretein belül a bum veretemet, az összes felmerülő nehézség dacára feljebb kell szerelnem.

Az átszerelést a hétvégén fogom megtenni.

Akinek az átszereléssel kapcsolatban kérdése van hívjon bizalommal.

Aki hozzám hasonlóan a bum veretet áthelyezi gondoljon arra, hogy az átszerelés követően az árbocot a felmérővel újból fel kell méretni. A felméréshez vagy ki kell venni az árbocot vagy daru és beülő segítségével kell biztosítani, hogy a felmérő a felső jelet ellenőrizni és megjelölni tudja.

Kérek mindenkit, hogy az átszerelésnél - az árboc stabilitásának megtartása érdekében -maximális elővigyázatossággal járjon el.

Továbbra is várja felmérőnk április végéig az árbocok adatait.

(alsó jel és fedélzet távolsága, árboc hossza a talpverettől a nagyvitorla felhúzó csigájának tengelyéig)

Jó szelet

Gaszton

 
Árboc felmérési jel problémák! FONTOS! PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. április 03. kedd, 11:21

Tisztelt Sudarasok!

Hamarosan kezdődik a szezon és most válik aktuálissá azon felmérési jelek elhelyezése az árbocon, melyek hiányára osztály-felmérőnk januári gyűlésünkön hívta fel figyelmünket. Mint ismeretes az osztály előírásból 2 felmérő jellel kell ellátni az árbocot. Az alsó jel felső pereme - az árboc hátsó élén mérve - max. 770 mm-re lehet a fedélzet síkjától. Ez lehet a bum felső élének maximális magassága a bum vízszintes helyzete mellett.  Ezen felmérés szempontjából fedélzetnek az árboctalp alatti kiemelkedés tekintendő. Az árbocon elhelyezendő felső jel alsó éle max. 8700 mm-re lehet - az árboc hátsó élén mérve - az alsó jel felső éle felett, ill. ha a bum alacsonyabban van mint 770 mm. akkor az alsó jel ide teendő és a felső jel a bum felső élétől mérendő. Én személy szerint most  a vízre tétel előtt szembesültem avval a ténnyel, hogy a bum-veretem nem 770 mm-re, hanem 515 mm-re van szerelve a fedélzet síkja felett, de ugyanakkor az árbocon lévő felső jelem 770+ 8700 mm-en helyezkedik el a fedélzet síkja felett.

Időközben kiderült, hogy a jelenleg versenyző hajók túlnyomó részénél a bum-veret  50 cm környékén van a fedélzet síkja felett.

Az osztály-előírástól való eltérés problémájának megoldására – úgy vélem – két lehetőség között  választhatok:

1. Az árbocon lévő felső jelet 255 mm-rel lejjebb hozom.

vagy

2. A bum veretet az osztály-előírás szerinti maximumra helyezem és akkor változatlanul maradhat a felső jelem.

A bum-veret áthelyezése nem egyszerű. Az én veretemet  8 db 6 mm-es acél popszegecs tartja, továbbá 2 db 5-ös csavar, mely a veretet az árboc-nútban lévő ellen profillal fogja össze. (Ez utóbbi több hajó esetében hiányzik.)  Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a bum-veret áthelyezése miatt az árboc-nútra új kivágást kell elhelyezni a nagy vitorla befűzéséhez. A gondjaimat még tetézi az, hogy a bum-veret új helye éppen már egy gyengített helyre a jelenlegi nút-kivágásra kerülne. Arra jutottam, hogy a veret áthelyezés jelentős kockázatot rejt magában; nem elég, hogy a nút-kivágás miatt eleve gyengített helyre kerülne a veret, de elvesztem a nútban lévő ellen profil nyújtotta rögzítés lehetőségét is és de még további 8 db 6-os furattal gyengíteném az árbocot éppen a legkritikusabb helyek egyikén.

A fentiek alapján végül is úgy tűnik a 1. verziót választom és felső jelet 255 mm-rel hozom le az árbocon a jelenlegi helyzetéhez képest.

Úgy gondolom, hogy a leírt probléma másoknak is gondot okozhat.

Ezért azt javaslom, hogy ez évben az osztályelőírás szerint mindenki a jelenlegi bum-veret helyzetének megfelelően helyezze el a felmérési jeleket, különös tekintettel a felső jelre.

(Ha a bum-veret 770 mm-nél alacsonyabban van, akkor a felső jel a bum felső élétől mérendő.)

Továbbá kérem, hogy minden versenyző hajó április hónapban adja meg felmérőnknek (Toronyi Bencének: e-mail; Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. )  a jelenlegi alsó jelének fedélzethez (az árboctalp alatti kiemelkedés szintje) képesti magasságát és az árboc teljes hosszát (a talpveret alsó síkjától a nagy vitorla felhúzó csigájának tengelyéig mérve), hogy az osztályelőírás e pontjának módosítására  olyan javaslat készülhessen, mely minden hajó számára előnyös és betartható. Egyúttal az előírás teljesítésének munka- és költségigénye minimális és nem igényel az árboc esetében törés-kockázatot növelő beavatkozást.

Köszönettel

Gaszton Gé. HUN 155

 
Sudár Regatta osztálygyűlés 2018. január 24. jegyzőkönyv PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. március 27. kedd, 13:52

A 2018. január 24-én megtartott osztálygyűlés jegyzőkönyve letölthető: teljes szöveg itt, utolsó oldal aláírásokkal pedig itt.

 
Felmérési jelek az árbócon PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. március 23. péntek, 13:43

Elkezdődnek a tavaszi karbantartások. Ahogyan az osztálygyűlésen is elhangzott, minden versenyző Sudár Regattának az árbocán el kell helyezni a felmérési csíkokat. Erről az osztály előírás a 11. oldalon az "F3.2 Szerkezet g" pontjában részletesen olvashattok.

Idézet:

"g. Felmérési jeleket (legalább 15 mm széles szalagokat, amelyek versenyzés közben jó láthatók) a következő módon kell elhelyezni. 1. Alsó jel. A jel felső éle legfeljebb 770 mm a fedélzet síkja felett. Ezt a méretet az árboc hátsó éle mentén, annak egyenes állása mellett kell mérni. 2. Felső jel. A jel alsó éle 8700 mm az alsó jel felső éle felett."

Ezen leírás alapján kell elhelyezkedni, ha a jelzés nem lenne meg a hajón. Ennek megléte a versenyeken való részvétel egyik alapkövetelménye. Ellenőrzésére szúrópróbaszerűen sor kerülhet.

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

6. oldal / 23

Sudárregatta.hu 2011