Közösség

Osztályszövetség

Belépés



Fotó galéria

Hírdetések



 

Sudár Regatta Facebook

Sudár Regatta Osztályszövetség
Kwindoo a bajnokságon PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. augusztus 09. csütörtök, 18:54

Sziasztok Sudarasok

A Kwindoo megkereste a Nagyhajós osztályokat, így a Sudár Regattákat is, hogy a Nagyhajós Bajnokságon ingyenesen biztosítaná osztályunknak  a nyomkövetést. A nyomkövetés segítségével utólag elemezhető többek közt az egyes hajók teljesítménye, útvonala és sebessége stb. A rendszer működéséhez valamennyi Bajnokságra nevezett Sudár Regattának a Kwindoo nyomkövető programját a Bajnokság előtt le kell töltenie okos telefonjára és a telefont a futamok alatt bekacsolva kell tartania.

Senkinek sem szeretnénk jogtalan előnyt vagy külső segítséget nyújtani, így a Kwindoo nyomkövetést csak akkor kívánjuk igénybe venni, ha a Bajnokságra nevezett valamennyi Sudár Regatta vállalja a fentieket.
Várom válaszaitokat.
Jó szelet
Gaszton
Gé. HUN 155
30-280 3654
 
OD verseny Füred BYC PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. augusztus 01. szerda, 12:23

2018.08.11-12-én rendezi meg a BYC idei utolsó One Design versenyünket.

Helyszín: Balatonfüred.

Ez az utolsó pályaversenyünk a Bajnokság előtt.

Januári gyűlésünkön erre a versenyre a következők jelentkeztek: Nagyon Sudár, Pontilla, Száz x Szép, Öreg és Gé.

Sajnos Pontillát techniaki okok miatt nélkülöznünk kell.

Időközben Joystick jelezte, hogy indul a versenyen.

Ne feledjétek a min elvárt létszám 6 hajó.

További Sudarak jelentkezésüket várjuk.

8.6.-án kell a rendezőknek a  végleges létszámot megadnom.

Várom jelentkezéseteket:

Gaszton

 
rendkívüli osztálygyűlés Csopakon PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. július 16. hétfő, 08:48

Felvéve: 2018.06.30-án Csopakon tartott rendkívüli Sudár Regatta gyűlésen

A rendkívüli gyűlés összehívására az árboc felmérési jelek ügyében került sor.

A gyűlésen mindössze 7 Sudár Regatta képviselője (Blue Jay, Öreg, Száz x Szép, Aphrodite, Joystick, Sentosa és Gé.) jelent meg. Ennek alapján az osztálykapitány megállapította, hogy a rendkívüli gyűlés határozatképtelen.

Szörényi Gábor bejelentette, hogy a Gé.-hoz hasonlóan a Száz * Szépen is áthelyezték a bumveretet a maximális árboc alsó felmérési jel közelébe.

A jelenlévők, annak a véleménynek adtak hangot, hogy az árboc felmérési jelekkel kapcsolatos esetleges osztályelőírás módosítására a szokásos téli éves rendes osztálygyűlésen visszatérnek.

Osztályunk felmérője a jelenlevőknek vázolta az árboc jelekkel kapcsolatos problémát és a következő javaslatokat tette a probléma feloldására:

1.) Az osztályelőírás árboc felmérési jelekre vonatkozó előírásai maradjanak változatlanok

2.) Az osztályelőírásban az árboc alsó felmérési jele a jelenlegi 770 mm-ről csökkenjen egy később meghatározásra kerülő értékre.

3.) Az osztályelőírásban az árboc felső felmérési jele a jelenlegi 8700 mm-ről növekedjen 8800 mm-re, esetleg e fölé.

Alternatívaként felmerülhet a 2. és 3. pontban foglaltak együttes alkalmazása.

A megalapozott döntéshez szükség lenne, minél több Sudár Regatta árboc adatára.

Az osztálykapitány ezúton is kéri az osztályszövetség tagjait, hogy tulajdonukban lévő Sudár Regatták következő adatait a felmérőnek vagy az osztálykapitánynak adják meg:

- Alsó jel és fedélzet távolsága

- Árboc hossza, a talpveret alsó síkjától a nagyvitorla felhúzó csigájának tengelyéig

(Eddig a következő hajók adatai ismertek: Öreg, Száz x Szép, Vigasz, Joystick, Köszönjük Emese, Sentosa, Aphrodite, Főszél, Tobago és Gé.)

Az osztálykapitány kéri az összes Sudarast, hogy a fenti javaslatokat mérlegelje ill. amennyiben más javaslata van azt a felmérőnek vagy az osztálykapitánynak küldje meg.

2018.07.03.

 
OD verseny Földvár július 07-08. PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. június 28. csütörtök, 08:56

Sziasztok!

Az idei 3. OD versenyünket a Spari rendezi 2018.07.07-08-án Földváron.

Nekem most is a verseny előtti hétfő estig kell megadnom a várható létszámot. Kérem, segítsetek ebben!

Januári gyűlésünkön erre a versenyre a következők jelentkeztek: Köszönjük Emese, Nagyon Sudár, Blue Jay, Banka, Pontilla és Gé.

Kívánatos lenne, ha legalább 8 hajóval lennénk.

Gé. Gaszton 30-280-3654

 

 
Árbóc trimm Natta Antitól folytatás PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Geröly Tamás   
2018. június 23. szombat, 13:25

Az állókötélzet verseny közben is állítható része az achterstag, ezért annak használatával folytatom az árbocbeállítás témát.

Az achterstag 2,5 Bft felett egy igen fontos trimeszköz és ezért könnyen állíthatónak és jól jelöltnek kell lennie. Célszerű 1:16-os áttételrendszert kiépíteni, másrészt a drótösszekötést fehér Dyneema kötélre lecserélni, erre könnyebb jelöléseket tenni a különböző achterállásoknál.

Próbáljuk le a jelenlegi rendszerünket, állítsuk a vantnikat gyenge szeles trimre. Húzzuk le az achterstagot a maximális értékre (Loos feszességmérő skáláján 28). Ha ez az áttételen csak csikorogva vagy egyáltalán nem megy, akkor biztonsággal állítható, hogy 4 Bft feletti szélben nagyon kevés achtertag-feszességgel mentünk, következésképp túl teli grószunk volt és ez túlzott dőlést eredményezett. Ez esetben egyrészt javítsunk az áttételrendszeren, másrészt ennek húzókötelét vigyük előre a mancsaftnak, majd kezdjük elölről az említett beállítást. Jelöljük ezt az állást fekete filctollal a fehér Dyneema kötélen vagy fekete ragasztócsikkal az achterstag drótján, a kötélen további jelöléseket is tehetünk a befogó klemm omegájánál. 

További jelölések:  Szélerő/Bft          Loos érték a skálán:        Jelőlés színe:

5,5 felett                   28                                 fekete

 

4,5 - 5,5                    26                                 kék

3,5 - 4,5                    24                                 zöld

3,0 - 3, 5                   20                                 piros

2,5 - 3,0                    13                                 sárga

Ezeket a jeleket és értékeket célszerű támpontként kell kezelni. Szükséges azonban ismételten rámutatni arra, hogy a versenyző hajók 80 %-a 3,5 Bft felett nagyon kevés achterstag-feszítéssel megy. Nincs fontosabb az erős szeles kreuzban az egyenesen vitorlázásnál!

Ennek a következő feltételei vannak:

- a hajót nagyon élesen a szélre kell állítani, eképpen még az orrvitorlánk elülső hasa is beremeghet, a luv-"szőr" 40 fokig emelkedik (4,5 Bft fölött!),

- nagy vantni feszesség, hogy a forstag alapfeszítését megadjuk,

- kiülni/kilógni, hogy a hajót egyensúlyban/egyenesen tartsuk,

- nagyon fontos: az achterstagot addig húzni míg azt nem érezzük, hogy a hajó könnyű kormányerővel megy, viharos szélben a mancsaft egyik tagjának nagyon gyorsan kell reagálnia az achterstagállítással, azaz befújásnál ráhúzni, majd alábbhagyásnál azonnal ismét oldani.

És még:

Nagy hiba azt gondolni, hogy az achterstag erős meghúzása a főnyomást az forstagra viszi/terheli. A nagy forstagfeszességet rendben a kemény felsővantni, az alsóvantni és az achterstag együttesen eredményezi. Továbbá, az achterstag hátszélben az árboc biztosítását is szolgálja, túl sok szélben célszerű az achterstagot kioldódás ellen csomóval vagy golyóval védeni, így megakadályozva azt, hogy a spinakker alatt az árboc teljes nyomása a vantni bekötésekre terhelődjön ami alkalomadtán árboctöréshez is vezethet.

Megjegyzés: a szöveg forrása Fritz H-Boot Trim útmutatás (a beállítási értékek is e hajóra ajánlottakat tartalmazza), dr. Sarkadi Ádám fordításában és szerkesztésében.

Natta Antal/Sentosa

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

2. oldal / 22

Sudárregatta.hu 2011